Ortodontik Tedavinin Riskleri

Ortodontik tedavi görmeyi düşünüyosan, risk ve yararları hakkında bilgilenmen gerekmektedir. Tedaviye karar vermeden önce aklına takılan konular hakkında soru somak isteyebilirsin.

Ortodontik Tedavi Nedir?

Ortodontik tedavi dişlerin çeneler üzerindeki konumlarının düzeltilebilmesi için genellikle dişlerin konumlarının düzeltilebilmesi için genellikle dişlerin üzerine braket adı verilen barşaların yapıştırılması ve tellerin kullanılmasıyla gerçekleştirilen bir tedavidir. Ortodontik tedavide gerekli olduğu durumlarda diş çekimleri de yapılabilir.

Ortodontik Tedavinin Olası Yararları Nelerdir?

• Ortodontik tedavi dişlerin ve yüzün görünümünü iyileştirir.
  • Ortodontik tedavi diş ve dişeti sağlığına katkı sağlar.
  • Ortodontik tedavi ısırma ve yemek yeme fonsiyonlarını düzeltir.

Ne yazık ki bazı hastalar ortodontik tedavi süresince özellikle dişleri ve dişetleri ile ilgili bir takım problemlerle karşılaşmaktadır. Ortodontistin tedavinin genel riskleriyle ilgili özellikle seni etkileyebilecek riskler onusunda bilgi verecektir.

Diş ve dişetlerine özen gösterirsen birçok problem önlenebilir.

Bunun senin de başına gelmemesine dikkat etmelisin!

Dişlerini günde en az üç kere florlu bir diş macunuyla fırçalamalısın. Dişlerini ve braketlerini temiz tutmazsan dişler üzerinde kalıcı olarak oluşan beyaz veya kahverengi lekelerle karşılaşabilirsin. Yatmadan önce fırçalama sonrası flor içeren bir gargarayla çalkalama yapman dişlerini sağlıklı tutmana yardımcı olacaktır.

Fazla miktarda şekerli gıda, meyve suyu yada asitli içecek tüketimi dişlerinde lekelere sebep olabilir. Şekerli yiyecek veya içeceklerden ne kadar çok tüketirsen dişlerinin zarar görme riski de o kadar artar. Bu nedenle şekerli gıdalardan kaçınmalısın.

Dişetim Zarar Görür mü?

Birçok hastada braket taktıkları süre boyunca dişetlerinde az miktarda kızarıklık ve şişme görülebilmektedir. Braketler çıkarıldıktan sonra ise bu problem genellikle ortadan kalkar. Buna rağmen dişlerini ve braketlerini düzenli fırçalamazsan dişetin aşırı miktarda şişer ve kalıcı hasar meydana gelebilir.

Geçmişte Dişlerimden Darbe Aldım, Bunun Tedavi İçin Bir Önemi Var mı?

Ön dişlerinden darbe aldıysan yada düşerek incittiysen bunu ortodontistine bildirmelisin. Böyle bir durumda ortodontik tedavin yapılmadan önce kanal tedavisi gibi ilave tedaviler gerekli olabilir. Bunun bir göstergesi dişin koyu renk almasıdır. Kanal tedavisi benzeri ilave bir tedaviye ihtiyaç duyuyorsan, düzenli olarak gittiğin diş hekimi bu işlemi gerçekleştirilebilir.

Dişlerimin Kökleri Zarar Görecek mi?

Ortodontik tedavilere bağlı olarak diş köklerinde ufak değişiklikler meydana gelmektedir. Bu durum genellikle bir problem oluşturulmaktadır ancak nadiren de olsa köklerdeki değişiklikler daha ciddi boyutlarda olabilir. Risk altında olup olmadığını belirlemek çoğu zaman mümkün olsa da kimi durumlarda öngörülemez. Mevcut bir risk faktörü varsa ortodontistin seni bilgilendirecektir.

Dişlerimde Ağrı Olacak mı?

Braketlerin yapıştırılmasını takiben ve kontrollerin yapıldığı her seanstan sonraki 3 – 5 gün boyunca dişlerde hafif derecede ağrı olabilir. Gerekli hissedersen, başın ağrıdığında kullandığın gibi bir ağrı kesici almak rahatlamanı sağlayabilir. Ağrı kesici almadan önce ilacın kullanım klavuzunu dikkatlice okuman yararlı olacaktır. Braketler yanaklarına yada dudaklarına sürterek yara ve ağrıya yol açıyorsa, ortodontistin sana bunu engelleyebilecek bir ürün verebilir. Bu durumda ortodontistinle iletişime geçmek doğu olacaktır.

Tedavinin Başarısız Olma İhtimali Var mı?

Tedaviye gereken önemi gösterdiğin sürece ortodontik tedavin başarılı olacaktır. Dişlerine ve braketlerine iyi bakmalı, ortodontistinin talimatlarına uymalı ve randevularına düzenli olarak gelmelisin.

Tedavin sırasında genel diş ve dişeti muayenesi için diş doktorunu düzenli olarak ziyaret etmelisin.

Dişlerim Tedaviden Sonra Hareket Eder mi?

Tedaviden sonra pekiştirme aygıtı kullanman istenecektir. Pekiştirme aygıtları dişleri düzgün konumda tutmak için geliştirilmiştir. Bunları anlatıldığı şekilde kullanman önemlidir. Pekiştirme aygıtını kullanma süresi tedavi ncesi sorununun ne derece ileri olduğu ile ilişkilidir.

Pekiştirme aygıtının kullanımından sonra da dişlerinde bir miktar hareket beklemelisin. Hayat boyunca diş porizyonlarında değişimler devam eder. Bu normal yaşlanma sürecinin bir parçasıdır.